© Adrie Beljaars-Smaal 2019
Trainingen
Beeldcoach,
Systematisch analyseren observaties
De training beeldcoaching is bedoeld voor
professionele begeleiders in het onderwijs en
daar buiten. De deelnemers maken kennis met
een vorm van coaching waarbij zelf gemaakte
videobeelden in de onderwijspraktijk worden
ingezet, om het leren van de coachée te
ondersteunen. ‘Het beeld vertelt het verhaal!”
Je eerder ontwikkelde begeleidings-
vaardigheden komen goed van pas als het gaat
om het leren feedback geven met geselecteerd
beeldmateriaal.
Complexe gesprekken
Het voeren van gesprekken is een dagelijkse
bezigheid. Denk aan gesprekken met
met collega’s, kinderen, ouders, leidinggevende
etc.. Docenten en hoogopgeleide professionals
zijn communicatief bijzonder vaardig als het over
de inhoud van hun werk gaat.
Deze training gaat over het voeren van gesprek-
ken waarin sprake is van tegenstrijdige belangen.
De spanning is vaak voelbaar.
Time- en zelfmanagement
Onze maatschappij, maar ook binnen het
onderwijs en veel andere sectoren, wordt door
veel mensen als dynamisch ervaren. Het vraagt
om constante afstemming op veranderingen en
innovaties. Dit vraagt veel tijd en energie.
Werkdruk, stress en zelfs burn-out ligt op de loer.
Tijd lijkt door je vingers te glippen. Je vraagt je
misschien weleens af of er nog tijd en energie is
voor plezier in en naast het werk?
Sommigen vragen zich af óf dat ‘genieten’ nog
wel te organiseren valt? Het antwoord is ja!
Soms is zelfs de eigen professionaliteit, persoonlijkheid
in het geding. De emoties kunnen oplopen!
Het is niet ondenkbaar dat we gaan reageren vanuit
ons basissysteem van vechten vluchten of bevriezen.
In deze training leer je gesprekstechnieken waarmee
je kunt opkomen voor jezelf en de emoties de baas blijft!
In deze training besteden we aandacht aan 5 thema’s:
Tijdsbeheer, Denkvermogen ,Hanteren Stress ,
Energie en …….. Wie ben ik als persoon?
Het doel is het vergroten van de grip op deze thema’s en jezelf.
Resultaat is dat dan vanuit rust je prioriteiten kunt en durft te kiezen.
Dit vraagt om een respectvolle benadering tijdens het
het begeleiden en het laten zien van beeldmateriaal.
Op zoek naar positieve, maar ook belemmerende
patronen zal de coachée steeds meer in zijn kracht
komen. In deze training leer je videobeelden analyseren
om dit materiaal voor de coachée lerend te maken.